Vetřelec 1 - moje filmová recenze

2. ledna 2015 v 23:50 | http://life2006.blog.cz/ |  Moje filmové recenze
Film Alien je dnes již kultovní scifi sága. Na začátku celé této vesmírné ságy se setkáváme s plukovníkem Ellen Ripleyovou, která se, se svou posádkou vesmírné lodi Nostromo, nákladní - těžěbní lodi chystá směrem k zemi. Jsou však probuzeni centrálním počítačem "matkou" dříve než měli a jak zjistí jsou probuzeni za úkolem prozkoumat planetu, z které podle radaru vychází volání SOS. Matka - centrální počítač lodi zasleh vlny, které by měli znamenat voláním po pomoc a v popisech letecké společnosti se loď zvaná Nostromo musí vydat a prozkoumat místo.

Celé posádce se to nelíbí a jejich pobyt ve vesmíru by se podle výpočtu měl prodloužit až na deset měsíců. Posádka je velmi rozčílená, ale přesto uposlechnou, protože hrozí propad jejich mzdy za celou vesmírnou práci tam. Zanedlouho posádka se objeví na nehostinné planetě, od kuď byl vysílaný signál o pomoc. Posádka najde spoustu líhní vajček čeho si co nikdy předtím neviděla, do toho naleznou havarované kosmické plavidlo. Při zkoumání oné lodi naleznou líheň čeho si, co se vyklube z vajíčka - kokonu a přisaje se jednomu z posádky na obličej.

více pod perexem ...

Lidé z posádky se snaží věc, která je na jejich členu posádky přichycena odstranit. Zjistí, že to něco, je mnohem zvláštnější než vypadá. Místo krve má kyselinu a tak silnou, že jim propálí díru několik pater do lodi. Záhadný přisátý tvor náhle z člena posádky zmizí, loď Nostromo i přes předpisy letí domů - na zem. Při společné večeři na palubě lodi se však stane něco úděsného, se z muže na kterém byla věc přisátá dostane přes jeho hrudník ven. Rotrhá mu to celý hrudník. Mimozemský vetřelec zmizel, utekl po lodi. Posádka se ho snaží najít a zabít. Robot o kterém nikdo nevěděl, že je robotem Bishop je celou dobu proti zabíjení Vetřelce. To se Ellen příčí. Nakonec jí Bishop napadne a oni zjistí, že všechno bylo pouze nahrané, aby posádku Nostromo dostali schválně na planetu s Vetřelci. Těžební společnost posádku Nostromo použila jako pokusného králika.

Posádka se zanedlouho dozví s kým mají tu čest. Zjistí, že Vetřelec je mimozemský organismus, který zabíjí, roste a ...

Film byl natočen v roce 1979. V tom roce jsem se narodila. Film, který je starý pětatřicetlet nikdy neztratil na lesku. Perfektní, leč velmi jednoduchý příběh, perfektně udělané triky a překrásně udělaná děsivá atmosféra. FIlm natočil Ridley Scott. V pozdějším díle byl točen i známím režisérem Cameronem ( Terminátor, Avatar) ...

Myslím si, že Alien 1, je dnes snad povinným filmem pro všechny co zbožnují scifi filmy. Neznám člověka co by neviděl aspoň jeden díl Vetřelce a jestli mezi ně náhodou patříte tak koukejte sednout k televizi, k pc a ... Film se dočkal od prvního dílu dalších 3 klíčových dílů. Když je film dobrý většinou se do dvou maximálně tří let dočká i hned pokračování a snaží se vytřískaat co se dá. Jenže sága Vetřelců si všimnete je točená v rozmezích, 6 - 7 let. Vetřelec 1976, pak přišel film Vetřelci 1986, poté Vetřelec 3 v roce 1992, a poslední film Vetřelec Vzkříšení je točen v roce 1997. Tím, že si tvůrci dali na čas vypadá vše stále napínavě a brilantně.

První díl jsem viděla kolem devíti let, nebála jsem se nikdy, ale ta atmosféra byla nádherná, tajemná. užívala jsem si hlavně ten vesmír, ten pocit být tak daleko od země. Ellen Ripleyová byla pro mně hrdinkou. Opravdovou hrdinkou.

Dodnes se ráda podívám na ságu Vetřelců a nechávám se unášet temnou atmosférou a napětím, které tato filmová sága nabízí.

1 člověk ohodnotil tento článek.